Výuka online

Vážení rodiče, milí studenti,

Máme za sebou týden a kus provozu „distančního studia“ a zde první střípky poznámek a zkušeností.

1)  Děkuji všem za obrovskou trpělivost a snahu – kolegům, studentům a hlavně rodičům. Vím, že rozjezd je obtížný, ale věřte, že pro všechny z nás.

2)  Stejně tak děkuji rodičům i studentům za zpětné vazby – právě z nich vyplývá mnohé, co níže popíšu.

3)  Právě dnes jsem odeslal kolegům mail s jedenácti body, které shrnovaly, co vše se za těch deset dní ukázalo jako správné a měli bychom v tom pokračovat, i naopak to, co se nepovedlo či je dobré se na to zaměřit.

4)  Začnu prostředím, které jsme zvolili. Zoom si mnozí pochvalují, ale najdou se i kritické hlasy. Volba Zoomu byla logická s ohledem na fakt, že jde o jeden z nejsilnějších videokonferenčních SW, který využívá Nadace R. S. Laudera a tedy i náš celý elearning. Má jistá omezení a nevýhody, ale v minulých týdnech jsem prošel řadou konferencí s využitím Microsfot Teams i Google Hangouts a rozdíly nejsou velké, každému sedí trochu něco jiného. Každopádně některé problémy vyplývají z toho, že využíváme částečně free verzi aplikace. To se mění, každý den přibývá verzí Pro, předpokládáme, že do týdne by komplet sbor LŠ měl být vybaven placenou verzí.

5)  Větší kritika se snáší na Bakaláře. A třeba říci, že oprávněně. Prostředí není vždy intuitivní, navíc nyní prochází zátěžovou zkouškou a zrovna včera i dnes ani moc nefunguje nahrávání souborů. Ale zde jsme efektivní volbu neměli. Využíváme Google Classroom i Moodle – ale vždy jako doplňkové moduly. Bakaláři jsou naší evidenční databází, oficiální matrikou, platformou pro klasifikaci a sdílení přes web. Převod kamkoliv jinam by znamenal migraci tisíců dat a hlavně pro nás všechny dvojitou práci – protože stejně bychom vše pak museli zase ukládat zpět do matriky, klasifikace apod. – tedy Bakalářů.

6)  Nicméně pokusíme se zapracovat na vylepšení práce s Bakaláři. Informace šly kolegům – aby přehledněji psali DÚ, aby rychle promazávaly neaktuální atd. Současně však se pokusíme také pomoci v orientaci Vám. V příloze posílám aktualizovaný manuál, který jsme již posílali. Jsou tam nové stránky věnované DÚ – jak lze řadit úkoly dle data zadání či data odevzdání či předmětu. Jak lze zjistit, že přílohy byly odeslány, resp. jaké. Jak změnit přílohu z nevyplněné (vlaštovka) na vyplněnou (obálka). Atd. MANUÁL ZDE

7)  Pokud Bakaláři zlobí, prosím, pošlete dotyčnému pedagogovi pro jistotu mail. Ale jen když jsou ostatní možnosti vyčerpány.

8)  Současně si uvědomujeme, že pro řadu studentů je nepřehledný zápis online hodin do Bakalářů. Proto na školním webu vlevo nahoře v místě Nástěnky naleznete odkaz na sdílenou tabulku, kde vždy lze rychle najít, kdy a zda má jednotlivá třída Zoom hodinu.

9)  Rád bych Vás informoval, že přes Zoom už začaly online nápravy také od speciální pedagožky, Lenky Mošnerové. Postupně se bude snažit nabídnout většině dětí, které na nápravy chodí.

10)  Někteří máte potíže s připojováním více dětí – nedostatek zařízení doma. Opakuji tedy naši nabídku – lze si ve škole zapůjčit tablety, případně sluchátka apod. Kontaktní osobou je klara.kubenova@lauder.cz

Snažíme se, aby klesl mírně počet úkolů na doma a rostlo množství hodin oline. Ale nemůže to být raz dva. To na co jsme nyní naběhly za dva týdny, jinde připravovaly měsíce či roky. Máme výhodu z elearningu a jsme na Lauderkách obecně flexibilnější, ale nelze hned čekat zázraky. Budu rád, když nám za týden dáte opět zpětnou vazbu. Pokud míří k jednotlivým předmětům, nejlépe, když napíšete rovnou danému vyučujícímu, už se tak mnohé upravilo v minulém týdnu. Snad Vám tyto informace a přiložený manuál trochu pomohou, resp. odpoví na některé dotazy.

Děkuji za pochopení. Přeji hodně zdraví.

Petr Karas



Novinky